Navigation Menu+

Niezmienne, ponadczasowe – 3 rady od Eugene Schwartza

Posted on Kwi 16, 2018 by in Copywriting

Czasy się zmieniają, ale dobre rady zawsze pozostają na tym samym, zasłużonym miejscu. Choć wybitny copywriter – Eugene Schwartz zmarł w 1995 roku, to jego wiedza dalej krąży wśród żywych. Warto pamiętać o jego wskazówkach!

Bądź dobrym słuchaczem

Żeby napisać dobry tekst, musisz wcześniej nasiąknąć wiedzą. Prawdziwą wiedzą, nie wyobrażeniami o danej rzeczy. Wiesz, jak Eugene Schwartz to robił? Wsłuchiwał się w to, co mówi rynek. Nie kategoryzował, nie oceniał, czy coś jest godnego uwagi, po prostu obserwował, co takiego ludzi “kręci”. Możesz więc reagować wścieklizną i wysypką na kolejną część Greya czy Harry Pottera, a jednocześnie traktować te filmy jako materiał doświadczalny. O świecie, którego poznanie pozwoli ci skuteczniej dotrzeć do klientów.

Pracuj wyjątkowo intensywnie i nie rozpraszaj uwagi

Skup całą swoją energię na jednej rzeczy, nie pracuj nad kilkoma tematami w jednej chwili. Po zrobieniu jednego przejdź do drugiego – taki rytm zwiększy Twoją produktywność! Łatwo powiedzieć, gorzej zrobić, gdy tyle przeszkadzajek z każdej strony. Schwartz zmarł w roku 1995, czyli na długo przed erą internetu, nie ma więc wątpliwości, że w jego czasach łatwiej było skupić się na jednym zadaniu.

Z drugiej strony to, czy korzystasz z Facebooka, przeglądasz Instagrama, czy planujesz kolejny wyjazd (nie mogąc wysiedzieć w swoim Wrocławiu – to akurat o mnie!), korzystając z Bookingu, to tylko i wyłącznie Twoja zasługa. Nikogo więcej! Pamiętaj, że rytm ustalasz sam, warto więc zadbać, by służył jak najlepiej.

Pisz prosto i bezpośrednio

Co nie oznacza, żeby pisać prostacko i niekulturalnie. Nieważne, do jakiej grupy docelowej kierujesz swój przekaz – powinien być zrozumiały. Nie ma tu żadnych odstępstw od normy, jest właśnie tak i basta! Może zabrzmi to brutalnie, ale niektórzy pisarze przeceniają swoich słuchaczy, serwując im wymyślne zwroty i wyrażenia, a czasem i łacińskie sentencje. Nikt nie będzie czytał reklamowego komunikatu ze słownikiem w ręku! Albo zadziała, albo nie, no i cześć.

Inspiracja: http://www.mindvalleyinsights.com/eugene-schwartzs-8-rules-of-great-copywriting/

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *